CZYNNIKI ZWIĄZANE Z POPYTEM

Czynniki związane z popytem wskazują dlatego na potrzebę tworzenia jak największej liczby segmentów. Natomiast względy ekonomiczne, związane ze standaryzacją produkcji i jej kosztami, działają w przeciwnym kierunku, tzn. zmniejszenia liczby segmentów. W każdym jednak razie do każdego segmentu powinna być adresowana inna wersja produktu. Typowym przykładem rynku o rozproszonych preferencjach jest rynek mebli. Preferencje nabywców są tutaj zróżnicowane w zakresie jakości, nowoczes­ności, kolorystyki, cen i wielu innych elementów. Potrzeba zastosowania zróżnicowanych rozwiązań w dziedzinie strategii produktu pojawia się również w odniesieniu do preferencji zgrupowanych. Ze względu na to, że segmenty rynku są tutaj wyodrębnione niejako w sposób naturalny, łatwiej można dostosować poszczególne wersje produktu do każdego segmentu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *